Wednesday, December 3, 2008

Ingatanku..."Pedagogi Berkesan Melalui Kajian Tindakan"

Kajian Tindakan…

Oktober 18, 2008

Semua jabatan mesti ada Kajian Tindakan. Apa itu Kajian Tindakan? Bagi seorang guru maths seperti saya, kajian tindakan adalah amat penting.Malah Kajian Tindakan menjadi nadi untuk lebih maju bagi seorang guru.

Terima kasih kepada Dr. Fadhil dan Dr.Naimah Ishak pakar-pakar dari Bahagian Perancangan Dan Penyelidikan Dasar Pendidikan Kemanterian Pelajaran Malaysia (EPRD) yang menjadi guru dan mentor saya hingga dapat mengenal Kajian Tindakan dengan lebih mendalam lagi.. Terima kasih jugasaya tuju kan kepada Dr. Noran Fauziah Yaakub, PhD dari Universiti Pendidikan Sultan Idris, tidak lupa juga kepada Encik Sabri, PPD Larut Matang dan Selama. Tidak lupa kepada Dr. Liew Voon Keong yang menjadi rakan saya ketika menjalankan kursus-kursus bersiri bersama.

Kepada pembaca yang saya hormati, nanti saya jelaskan beberapa perkara penting tentang KAJIAN TINDAKAN yang bersangkutan dengan guru yang telah di sampaikan oleh mentor2 saya. Tunggu…

No comments: