Wednesday, December 3, 2008

Hariku...

Masih sibuk

Oktober 20, 2008

Aku masih sibuk.

Buat masa ini aku masih terikat dengan kerja2 yang patut aku siapkan. Teringat dengan ucapan pagi tadi… Nampak macam pendek aja. Tetapi ada yang menganggapnya panjang. Entah lah. Oleh kerana minggu ini minggu peperiksaan… murid perlu dijelaskan tentang persediaan menghadapi peperiksaan. Rasaku aku baru sahaja menerangkan tentang persediaan sebelum dan persediaan semasa… Itu aja. Apapun aku harap murid ingat persediaan mereka sebelum dan semasa menghadapi peperiksaan. Dalam hidup kita mesti ikhlas kerana Allah dan jangan lupa Rasullullah kekasih Allah.

Suka aku yatakan di setiap kali aku jumpa muridku di waktu pagi selepas membaca doa memulakan pelajaran, aku mestikan muridku berselawat atas nabi terlebih dahulu.

Banyak yang ingin aku jelaskan tetapi agak sibuk hari yang berlalu ini… tak apa… akan ku sambung lagi…Tentang menghormati guru…Penting sangat tu… untuk maju, murid perlu menghormati guru…Begitu juga dengan Kami guru-guru perlu menghormati rakan sekerja, ketua jabatan dan disebaliknya…Aku kena akur kecil hati dan sebagainya tu adalah asam garam hidup. Untuk maju, tiada pilih kasih dalam hidup.

No comments: